Duik in de wereld van influencer marketing, samen met Nathalie Helmer
Influencer marketing is inmiddels geen onbekende term meer. Ook in 2025 is influencer marketing ontzettend waardevol voor een brand. Hoe zorg jij als influencer, content creator, dat een brand het meeste uit deze marketingtechniek kan halen? Wij zijn samen met Nathalie Helmer gaan zitten om te kijken hoe je als influencer strategieën uitwerkt en meegaat in de nieuwste trends.
Hoe zorg je ervoor dat jouw content herkenbaar wordt voor merken of publiek?
Gaandeweg creëer je je eigen stijl. Voor mij is hoge kwaliteit en een clean look het belangrijkste. Zo komt de boodschap die ik hierbij wil delen het meeste over vind ik! Daarnaast creëer je je eigen angles en hoeken vanuit de manier hoe je jouw video’s filmt en edit. Dit wordt ook erg herkenbaar voor mensen, wat natuurlijk super leuk is.
Speelt jouw eigen personal brand een grote rol voor je klanten?
Absoluut! Ik krijg steeds vaker een aanbod voor een specifieke campagne, waar ze hoge kwaliteit content voor nodig hebben en waarvan ze weten dat ik dat kan leveren. Dat is een mooi compliment en super waardevol voor mij. Daarnaast is de community die jouw volgt ook heel belangrijk. Daar doen ze het natuurlijk ook het meest voor, wat heel bijzonder is.
Wat zijn volgens jou de grootste voordelen van influencer marketing voor bedrijven en voor jou als influencer?
De voordelen voor de bedrijven zijn erg uiteenlopend. Zo heeft het bedrijf geen kosten van bijvoorbeeld het opzetten van een gehele studio shoot, wordt er ook bespaard op bijvoorbeeld een foto-/videograaf, licht en geluidsapparatuur, de ruimte, visagie en ander personeel. Het bedrijf heeft zelf misschien geen grote online aanwezigheid en kan via influencers erg veel mensen bereiken in de juiste doelgroep. Het bedrijf heeft misschien wel een grote online aanwezigheid, maar kan via influencer marketing schalen.
Als influencer (en dus ook ondernemer) zijn in mijn ogen de grootste voordelen dat je kan werken vanuit je passie met bedrijven waar je achterstaat, er vrijheid is om je eigen planning te maken en je een community (plus netwerk) over de gehele wereld kan opbouwen. Dat is in mijn ogen super bijzonder en uniek!
Kun je naast de voordelen ook de uitdagingen van influencer marketing met ons delen?
Het is natuurlijk een onderneming. En zoals elke ondernemer is je werk nooit af. Dit is ook het allermooiste wat er is, want je werkt vanuit je passie. Je moet alleen proberen er niet in door te slaan en in het hier en nu leven.
Wil je startende content creators nog iets meegeven?
Het gebeurt misschien niet in 1 nacht, maar als je stopt, gebeurt het nooit. Geef niet op :).
Hoe doe je inspiratie op?
Vaak uit eigen ervaringen of van de socials wanneer ik iets tegenkom waar ik mijn eigen draai of ervaring aan kan geven.
Nog een laatste vraag: Wat is jouw favoriete hoek in Two Space?
Ik vind Two Space in zijn geheel een prachtige studio! Maar als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor de beige bank.
Vorige blog